Tapahtuman oletuskuva

Energy PM Professional® -valmennusohjelma energia-alan projektipäälliköille

30.8.2024 09:00 - 11.12.2024 16:00

Scandic Helsinki Aviacongress

Energy PM Professional® -valmennusohjelma on räätälöity investointiprojekteissa työskenteleville energia-alan ammattilaisille, jotka haluavat kehittyä yhä vaativampien projektien onnistuviksi johtajiksi. Sinun kannattaa osallistua valmennusohjelmaan, kun

• tarvitset lisää oppeja investointiprojektien suunnitteluun, ohjaamiseen ja hallintaan, huomioiden myös projekti- ja sidosryhmäviestintä sekä riskienhallinta
  • tahdot toteuttaa investointiprojekteilla varmemmin yrityksesi strategiaa ja liiketoiminnan kehittämistä
  • haluat laajentaa osaamistasi projektitoiminnan ja -kulttuurin kehittämisestä ja vahvistaa näin oman organisaatiosi kilpailuetua.

Mukana valmennusohjelmassa on oppeja siitä, kuinka voit hyödyntää tekoälyä (AI, Artificial Intelligence) projektijohtamisessa!

Oppien ja harjoitusten lisäksi valmennusryhmä muodostaa verkoston, jonka kanssa jakaa käytännön kokemuksia ja parhaita käytänteitä myös jatkossa. Tämä on ollut Energy PM Professionalin kiitetty osa.

Valmennusohjelma sopii projektijohtamisen ammattilaisille, projektipäällikön roolissa toimiville ja projektin johdon tehtäviä tekeville. Osallistuaksesi tarvitset perustiedot projektinjohtamisesta sekä mielellään muutaman vuoden kokemuksen projektijohtajan roolissa toimimisesta.

Omiin projekteihin pohjaavat harjoitukset soveltavat opit suoraan käytäntöön

Aiempien osallistujien antoisaksi kokema osa valmennusohjelmaa ovat valmennettavien omiin projekteihin kohdistuvat konkreettiset harjoitukset, jotka parantavat organisaatiosi toimintaa jo ohjelman aikana. Harjoitusten ja teorian lisäksi valmennukseen sisältyy osallistujien omia case-tapauksia, jotka avaavat todellisin esimerkein keinoja hyödyntää Energy PM Professionalin sisältöä. Valmennuksen kuluessa tunnistamme mahdollisuuksia ja harjoittelemme keinoja tekoälyn hyödyntämiseksi projektinjohtamisessa.

Kiitosta osallistujilta ovat saaneet myös valmennusryhmässä käytävät keskustelut muun muassa tavoitteiden, aikataulujen ja resurssien hallinnan teemoista. Keskusteluissa pääset sparraamaan ajatuksiasi ja jakamaan parhaita käytänteitä ja reflektoit oman organisaatiosi toimintaa. Valmennusohjelma synnyttääkin verkoston, jonka kanssa ajatusten ja oppien vaihtaminen on jatkunut ohjelman jälkeen.

”Valmennusohjelma antoi hyvän myötätuulen projektimaailman käsitysten kirkastamiseksi ja siitä, että miten voin tehdä asioita paremmin. Case-projektien käsittely koulutuksen aikana oli todella opettavaista.” – Toni Blomqvist, Caruna Oy

Sujuva viestintä auttaa projekteja pysymään aikataulussa

Yhtenä osa-alueena valmennuksessa ovat projektitiimin johtamiseen liittyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot. Tiimin toimiva kommunikaatio auttaa sinua ohjaamaan resurssien käyttöä tehokkaasti ja oikeisiin tekemisen kohteisiin. Kun tieto kulkee oikea-aikaisesti, ei projektiin synny pullonkauloja tai tyhjäkäyntiä, joka venyttäisi suunniteltua aikataulua ja kasvattaisi kustannuksia. Samalla ehkäiset riskien eskaloitumista, sillä toimiva vuorovaikutus parantaa riskien hiljaisten signaalien esiin nousemista.

Viestintätaitosi paranevat, kun tunnet oman vuorovaikutustyylisi – tämän vuoksi valmennusohjelmaan sisältyy Peili™-käyttäytymisprofiili. Kun tunnet omat vahvuutesi ja osaat johtaa itseäsi, onnistut paremmin myös muiden johtamisessa. Tiimiläistesi motivoiminen ja tukeminen helpottuu, mikä auttaa sinua ratkaisemaan projektin haastavia tilanteita ja saattamaan sen loppuun ilman ylimääräisiä resursseja.

”Valmennus antoi hyvät opit siitä, kuinka kohtaan ’vastapelureita’ erityyppisissä tilanteissa.” – Toni Blomqvist, Caruna Oy

Oletko kiinnostunut IPMA B- tai IPMA C -sertifikaatista?

Energy PM Professional -valmennusohjelma antaa sinulle valmiudet suorittaa IPMA:n C- tai B-tason sertifikaatin. Valmennukseen sisältyy A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMI PMBOK® Guide) -kirja, jonka kanssa syvennät oppimaasi myös itsenäisesti.

Katso myös IPMA C -sertifiointiin räätälöidyt valmennuksemme!

Osallistujat ovat kiittäneet PM Professional® -valmennusohjelmia erityisesti käytännönläheisestä lähestymistavasta sekä menetelmistä, joita he voivat soveltaa suoraan työhönsä jo valmennuksen aikana. Projektipäällikön osallistuminen PM Professional® -valmennusohjelmaan on vuosien mittaan kehittänyt lukuisten organisaatioiden projektiosaamista ja -kulttuuria ja näin saanut projektit onnistumaan paremmin. Olemme toteuttaneet PM Professional® -valmennusohjelmia vuodesta 1990 alkaen.

Haetko valmennusta suuremmalle ryhmälle?

Jos osallistujia on enemmän kuin seitsemän (7), kannattaa teidän pyytää tarjous yrityskohtaisesti räätälöidystä valmennuksesta. Kysy lisätietoja sales@kumura.fi!

Valitse haluamasi ilmoittautumisvaihtoehto

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

info@kumura.fi

Näytä osaamisesi!

Valmennuksen päätteeksi saat digitaalisen osaamismerkin, jonka voit julkaista esimerkiksi LinkedIn-profiilissasi.

professional_project-management.png (190 KB)